We hadden geen flauw idee hoe we de waarde moesten verkopen. Bleven vooral hangen in hoe tof technisch tooltje het wel niet was. Ging niet werken natuurlijk. Want het sloot totaal niet aan op een behoefte.
Totdat we erachter kwamen dat ondernemers wel hulp zochten bij hun Facebook marketing. En dus switchen we van aanpak, eerst ook het contentcreatie stuk, maar al snel merkte ik dat de betaalde advertenties een stuk interessanter waren. Hier kon je veel meer impact mee maken!
Thank god, want ondertussen woonden we in een kraakpand. En klusten we in de avonduren bij als schoonmaker. Vies van werken was zeker niet het geval.
Uiteindelijk besloten mn broer en ik ieder ons eigen pad te gaan. Om wat financiële buffer op te bouwen ging ik part-time in dienst als communicatie adviseur bij de gemeente. Om mijn kansen op een hypotheek te vergroten. Dit gaf ruimte. Na een prima freelance periode besloot ik dat het tijd was voor een echt bedrijf.
Met behulp van een businesscoach kwam ik los van de afhankelijkheid en omwegmarketing van freelancer platformen en begon ik aan mijn eigen sales en marketing. Zelf mij acties te doen en regie te pakken op het maken van klanten. Met als doel om weer volledig voor het bedrijf te gaan.
Eenmaal trotse eigenaar van een huis, was het tijd om loyaal te zijn aan dat doel. Dus stapte ik uit mijn vaste dienstverband.
Nu sta ik bekend als dé advertentie expert en mag ik werken met grote ondernemers zoals Celine Charlotte van 't Wout en Steffy Roos du Maine.
Qua cijfers ben ik in 2022 verdriedubbelt ten opzichte van 2021, in zowel omzet als winst (waar het tenslotte om draait). Ik ben zo hard gegroeid dat ik het soms bijna niet kan beseffen.
Ik kan nu goed leven van mijn bedrijf. Maak me niet meer druk om de maandelijkse lasten en kan mezelf iedere maand een salaris uitkeren en leuke dingen doen.