Laat je ook zoveel omzet liggen? Zonde.
Laat je ook zoveel omzet liggen? Zonde.
Mensen die zich inschrijven voor jouw weggever zijn essentieel voor een winstgevende funnel. De logica lijkt vrij simpel: meer downloads van je weggever betekent meer leads in je funnel, meer klanten en daarmee ook meer omzet. Maar hoe krijg je die inschrijvers zover dat ze enthousiast zijn over de mogelijkheid om met jou samen te werken?
Ik zie dit zo vaak in de praktijk. Alles staat "zoals het hoort":
- Opt-in pagina
- Bedankt pagina
- Automatische emailreeks
- Mooi aanbod
- Alleen... het levert je nauwelijks betalende klanten op.
De meeste coaches en trainers focussen zich enkel op: "Hoe kan ik mijn lead zoveel mogelijk waarde geven?" Ze stoppen hun funnel vol met waardevolle tips en informatie. Dat is natuurlijk fantastisch, maar met alleen waarde geven kom je er niet.
Het wil namelijk nog niet automatisch zeggen dat ze nu overtuigd zijn om met jouw product aan de slag te gaan. En dat is wel het doel van je funnel, toch? Een slecht ingerichte funnel kost je onbedoeld bakken met geld.
Hoe krijg je ze wel enthousiast? Door de juiste brug te bouwen tussen je weggever en aanbod. Zodat ze het niet alleen willen, maar ook geloven dat het ze verder gaat helpen.
Ik duik graag in jouw funnel om je hiermee te helpen! Een paar aanpassingen en een iets andere bereidingswijze maakt dat jouw klant de reis maakt die nodig is om JA te kunnen zeggen. Zodat je agenda straks eindelijk tjokvol zit met toffe kennismakingen om je (1-op-1) trajecten of online programma's te verkopen.